in

Njemačka zabranila emitiranje ‘Russia Today’ kanala

Njemački regulatorni odbor za medije presudio je da ruski državni emiter Russia Today (RT) mora prestati emitirati svoje programe na njemačkom jeziku u zemlji, potvrđujući odluku iz decembra u kojoj se navodi da RT nema potrebnu dozvolu.

Njemačka komisija za licenciranje i nadzor medijskih institucija saopćila je 2. februara da nije podnijeta ni odobrena nikakva prijava za RT DE na njemačkom jeziku i da nema “drugu dozvolu koja je legitimna prema europskim zakonima”.

Sredinom decembra Russia Today Njemačka (RT DE) je počela emitirati svoje programe na različitim kanalima, uključujući na svojoj web-stranici i preko satelita. Njemački medijski autoritet i njemačka država Brandenburg su u roku od nekoliko sedmica presudili da RT DE nema pravo na emitiranje u Njemačkoj zbog licenciranja.

Zabrana je dovela do uklanjanja RT DE s liste kanala koje emitira satelitski operater Eutelsat sa svojih satelita, iako je RT DE nastavio prenositi sadržaj na svojoj web-stranici.

Njemački medijski regulatori pokrenuli su postupak nakon što je RT zatražio da licenca koju posjeduje u Srbiji za satelitski prenos daje pravo da emitira program u Njemačkoj prema sporazumu Vijeća Europe.

Odluka komisije od 2. februara kaže da je RT DE potrebna licenca koja je u skladu s njemačkim državnim medijskim sporazumom, a RT je ne može zamijeniti drugom licencom.

Komisija je saopćila da je prenos RT DE “zabranjen jer nema potrebnu dozvolu za emitiranje”.

Russia Today Njemačka je 2. februara saopćio da je njegovo emitiranje u skladu s europskim zakonima i ponovo se pozvao na svoju dozvolu za emitiranje u Srbiji, za koju je rekao da je data 6. decembra i važi do 2029. godine. Također je rekao da će osporiti odluku regulatora na sudu.

Glavna urednica RT-a, Margarita Simonjan, nazvala je odluku njemačkog regulatora “potpunom glupošću” i rekla da kanal “neće prestati s emitiranjem”.

Ovi potezi uslijedili su nakon što je YouTube blokirao RT DE u decembru, manje od tri mjeseca nakon što je američka platforma za razmjenu videa izbrisala još dva RT kanala na njemačkom jeziku koje je optužila za kršenje politike dezinformacija o COVID-19.

Pokrenut 2005. godine kao Russia Today, RT koji finansira država kontinuirano je širio svoje emisije i web-stranice na jezicima uključujući engleski, francuski, španski i arapski.

Kanal je zabranjen u nekoliko zemalja, uključujući bivše sovjetske republike Litvanije i Latvije.

U Sjedinjenim Državama se od njega tražilo da se registrira kao strani agent, a britanske vlasti su zaprijetile da će joj oduzeti dozvolu za emitiranje.

Rusija će ciljati njemačke medije kao odgovor

Rusija će uzvratiti Njemačkoj jer je zabranila uslugu RT, a odgovor će utjecati na njemačke medije akreditirane u Rusiji i internetske “posrednike”, saopćilo je u srijedu Ministarstvo vanjskih poslova Rusije.

“Ovaj potez nas lišava svakog izbora osim da krenemo u uzvratne mjere protiv njemačkih medija akreditiranih u Rusiji, kao i protiv internet posrednika koji su dobrovoljno i neosnovano izbrisali račune TV kanala sa svojih platformi”, navodi se u saopćenju ruskog ministarstva vanjskih poslova.

Program televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad